Хвърлям по едно око:

Посещения на блога

понеделник, 2 февруари 2009 г.

И аз съм български гражданин

Забелязах материала „Аз съм българин, аз съм гражданин” на д-р Любима Йорданова в блога на Павел Николов. Днес го виждам в „Граждански фронт България”.

Убеден съм, че авторката е искрено добронамерена, за което говори изявата и на тази нейна гражданска позиция в контекста на позицията на инициативата: „България е наша” определена като „първото събуждане на гражданското съзнание от 12 години насам” и„качествено нов период в най- новата ни история”.

Това рамкира позицията на г-жа Йорданова за протестите през м. януари 2 009 г. и аз съм безкрайно солидарен, и в тон с тази оценка. Оттук нататък не мога да приема цялото и дълго писание, и тезата, че това може да бъде правилната идейна платформа за вижданията по развитието на България през ХХ! век.

Кой може да не е съгласен България да е пръвова държава. Едва ли има някой против прякото участие на гражданите в управленските процеси. Всички до един сме за опазване на природата, действителната евроинтеграция, гарантиране на гражданските права и свободи, и изграждане на гражданско общество в България. Съгласен съм, че всички стъпки - една по една, без да ги коментирам – така както са изредени, са повече от необходими и трябва задължително да бъдат извървяни, но...

Сигурен съм, че нищо няма да се промени след подписването на нов обществен договор между... всички политически партии в България. Идеята напомня за онзи договор за отказ от насилие - комуфлажно предлаган за подписване между политическите партии от Председателя/Президент Петър Младенов през 1990 г. – сякаш освен БКП и БЗНС - някои друг беше извършвал репресии, преследвания, устройвал концлагери, гонил насилствено български граждани зад граница и т.н. престъпления против човечеството.

Убеден съм, че няма да се промени нищо дори и след подписване на
договор между управляващи и управлявани, защото вече има подписан между тях - още от деня на изборите – ама някой да го изпълнява?
Оказва се, че най-малко за управляващите това е специална грижа или неотменно задължение. Ако не се сещате какви са клаузите на договора – прочетете Конституцията на РБ в часта и – Правителството е длъжно.

Вместо приказки, алабализми, апели, меморандуми и т.н. формални и неформални изяви на политици, граждани, управляващи и управлявани - ДА ПОИСКАМЕ САМО ЕДНО НЕЩО – НОВА КОНСТИТУЦИЯ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ - тя е необходимия нов Обществен договор - но ДОГОВОР ПОДПИСАН МЕЖДУ ГРАЖДАНИТЕ НА БЪЛГАРИЯ – като изконни притежатели на властта, а не като вернопаданници на безочливия нещастник Гоце, или
етнически небългарин като Сергей или Симеон, или Ахмед!

Цялата власт принадлежи на народа и произтича от народа. Не зависи от политическите сметки на един или друг – случайно попаднал на политическата сцена въжеиграч – по волята на задкулисни и предпараванни сценарии и сметки за запазване на статуквото с други средства и за увековечаване на властването на шайката безродни негодници и промосковски гестаповски еничари от обръча на ДС.

Това трябва на българите, а то може да се осъществи само с учредяването на ВЕЛИКО НАРОДНО СЪБРАНИЕ, което да изработи НОВА КОНСТИТУЦИЯ, чрез която да се смени цялата политическа и съдебна система!

Но това няма да ни го дадат политическите партии. Нито една, било парламентарно представена или не, от съществуващите, не иска нова Конституция. Ако това ще става – ще става под непосредствения натиск и диктовка от ГРАЖДАНИТЕ НА БЪЛГАРИЯ!

До доказване на противното считам, че всичко останало е от дявола и комунистите!

Г-жа д-р Любима Йорданова - да ме извини.

БОГ ДА ПАЗИ ИНТЕРНЕТ !

Няма коментари:

Публикуване на коментар



Коментарите са Ваша отговорност

Блогове, които следя