Хвърлям по едно око:

Посещения на блога

събота, 28 януари 2012 г.

Каскет-бабаитски легенди









Ето част от
самопризнанията в полицията на един "хуманистичен" лирик - истински интернациаоналсоциалцървулпрогресист, който срещу заплащане е работил против родината си в полза на чужда държава.

Т.нар. Кольо Йонков след арестуването му на 4 март 1942 г. собственоръчно го е писал и подписал:
"Именувам се Никола Вапцаров. В момента на арестуването ми заемах длъжност при ЦК на БКП в комитета, който ръководеше т. нар. специална работа.
От партийните хора трябваше да се отделят най-смелите и заедно с нелегалните да формират бойни групи.
В случай на война със СССР те трябваше да прекъсват жп линии, телеграфи и телефони, да изхвърлят влакове, да подпалват вагони, цистерни и шлепове с муниции.
Начело на този комитет беше поставен Васил... (Цвятко Радойнов)
Той беше дошъл от СССР с подводницата.
Аз бях втория член на комитета и получих псевдонима Лозан.
С нас често идваше и Стоян ... предполагам, че той е бил завеждащ бойните групи в София.
Два пъти пренасяхме взрив на ул. "Тодоровци".
При нас дойде още едно лице от ЦК, Васил го наричаше Стареца."

* * *
"Стоян ми даваше по 100, 200 лв. седмично за лични нужни, за да не работя по специалността и да имам време"

* * *

"Стоян ми даде пистолет "Парабел" и ме попита мога ли да си служа с него, казах, че мога. "

* * *

"Получих предавател ..."

* * *


В тези показания той е направил ясен и точен портрет на личността си. В тях не прочетох никъде за любов, патриотизъм, човеколюбие, които да са го мотивирали - поне за оправдание.
За определени индивиди тези думи вероятно са повод за някаква извратена по особен начин комун.онанистическа гордост - нека им припомня, че Кольо Йонков не е бил член на шайката им от безродници и цялата му дейност и обвързване е било срещу заплащане, както сам е отбелязал. Както се казва - въпрос на бизнес.
Ако някой може да се гордее с този морален кастрат - нека се гордее - аз не искам, защото не съм и няма да бъда платен убиец на българи в полза на враждебна държава. Не искам да чета и стиховете му - достатъчно ни ги набиваха в главите по времето на комун.онанизмата, когато ни промиваха главите с какви ли не небивалици и огняро-интелигентски ментета.



Само го сравнете с Христо Ботйов!












Няма коментари:

Публикуване на коментар



Коментарите са Ваша отговорност

Блогове, които следя