Хвърлям по едно око:

Посещения на блога

сряда, 18 май 2011 г.

"Рубаят" и Роналд Рейгън



През 80-те год. на миналия век издателство "Народна култура" пусна едно почти лускозно книжле - "Рубаят" на Омар Хаям, което непрекъснато разглеждах и бе една от отлюбимите ми книги с поезия.
Десетина години по-късно имах един страхотен кафяв доберман - бях го кръстил Роналд Рейгън. От време на време се налагаше да го оставям съм в къщи и това доста го тормозеше. Един ден, като останал без компания, Роналд Рейгън влязъл в стаята с книгите ми - избрал си една книга и я накъсал лист по лист - наредени като за изложба по всички плоскости в стаята.
Познай с коя книга предпочел да ми отмъсти?
С "Рубаят"!
Когато се прибрах - той не ме посрещна, лежеше в коридора и гледаше някъде встрани.
Ясно ми беше, че се е "случило" нещо.
Когато влязох в стаята останах като зашеметен от безупречно накъсани листове и прилежно подредени навсякъде из стаята. Още от първият лист разбрах коя книга е жертва на отмъщението към мен.
Никога преди или по-късно не съм надавал по-див и нечленоразделен рев на възмущение, закана и ярост!
Роналд Рейгън бавно влезе в стаята, легна върху левият ми крак и тихо заскимтя.
Сега в ръцете ми са събраните листове от книгата разгръщам ги и разчитам между следите от кучешки зъби:


Напих се и в стена стакана свой разбих.
От пръснатия череп чух едничък стих:
“На теб подобен бях, ще станеш като мен.”
Парчетата целунах и се извиних.



Наздраве за поезията!

Няма коментари:

Публикуване на коментар



Коментарите са Ваша отговорност

Блогове, които следя